Mar 10, 2009

9 siti terbaik...

1) Siti Khadijahsengihnampakgigi - Beliau merupakan isteri Rasulullah s.a.w yg melahirkan anak2 Rasulullah, setia dan menyokong Rasulullah walaupun ditentang hebat oleh org2 kafir dan musyrik. Menghantarkan makanan kpd Baginda ketika Baginda beribadat di Gua Hira'. 2) Siti Fatimah - Anak Rasulullah yg tinggi budi pekertinya. Sangat kasih dan setia kpd suaminya Ali karamallahu wajhah walaupun Ali miskin. Tidur berkongsikan 1 bantal dan kdg2 berbantalkan lengan Ali. Rasulullah pernah b'kata aku takkan maafkan kamu wahai Fatimah sehinggalah Ali maafkan kamu. 3) Siti A'ishah - Beliau isteri Rasulullah yg paling romantik. Sanggup berkongsi bekas makanan dan minuman dgn Rasulullah. Di mana Nabi s.a.w minum di situ beliau akan minum menggunakan bekas yg sama. 4) Siti Hajar - Isteri Nabi Ibrahim yg patuh kpd suami dan suruhan Allah. Sanggup ditinggalkan oleh Nabi Ibrahim atas suruhan Allah demi kebaikan. Berjuang mencari air utk anaknya Nabi Ismail (Pengorbanan seorg ibu mithali). 5) Siti Mariam - Wanita suci yg mmg pandai menjaga kehormatan diri dan mempunyai maruah yg tinggi sehingga rahimnya dipilih oleh Allah s.w.t utk mengandungkan Nabi Isa. 6) Siti Asiah - Isteri Firaun yg tinggi imannya dan tidak gentar dgn ujian yg dihadapinya drpd Firaun Laknatullah. 7) Siti Aminah - Wanita mulia yg menjadi ibu kandung Rasullullah. Mendidik baginda menjadi insan mulia. 8.) Siti Muti'ah - Isteri yg patut dicontohi dan dijanjikan Allah syurga untuknya kerana setianya kpd suami, menjaga makan minum, menyediakan tongkat utk dipukul oleh suaminya sekiranya layanannya tidak memuaskan hati, berhias dgn cantik utk tatapan suaminya sahaja.[tidak seperti sekarang..berhias bukan untuk suami sahaja bahkan untuk tatapan umum..hehe] 9 ) Siti Zubaidah - Wanita kaya dermawan yg menjadi isteri Khalifah Harun Al-Rashid. Sanggup membelanjakan semua hartanya utk membina terusan utk kegunaan org ramai hanya niat kerana Allah s.w.t. 10) Siti Nurhaliza -ha lu fikirlah sendiri...rindu -tp nsb bek kat konsert maulud nabi..dia reti pakai tudung..sejuk mata memandang..hehe moga siti2 yang terbaik..dapat dijadikan contoh..jangan nama je siti..tapi perangai x elok..takbole x bes r gi2..huhu di kesempatan ni...nk ucap selamat menyambut maulidur rasul.. walaupun dah terlambat sikit..hehe selawatlah ke atas nabi kita selalu..x kira bila pun sebenarnya.. moga baginda akan membantu kita di akhirat nanti..insyaAllah..

5 comments:

itisrajah said...

eeh.
ade siti hajar la.
hihi.
i'm glad i am siti hajar.
=)

d|n said...

oo..yeke
oo ptut la name ko cam plik..hehe
br phm camne nk bc name ko..huhu
mesti bpekrti mulie gak ni..:0

siti cs?? said...

siti yg main cs tu x de ke??

d|n said...

pe kes lak ct cs ni..hehe
2 musuh ketat ak.xkn nak mskkn dlm list lak..
klo si tikus..
ak leh petimbangkan ag.haha

lin said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,色情,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女

Post a Comment

Ade beran? tinggalkan komen anda.

I Will Follow You

Blog Widget by LinkWithin