Mar 11, 2009

siapakah mereka???

hanya sekadar hiasan..x de kena mengena pun..hehekenyit artikel ni pun dapat dari friendster aku..ome[bukan nama sebenar yang bagi]jadi ak just forward dan edit secukup rasa..kasik nampak lebih menarik..hehe yang penting..renung2kan dan selamat beramal...sengihnampakgigi Siapakah orang yang sibuk? siapa??yang penting bukan orang yang menyibuk..hehe Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi Sulaiman a.s Siapakah orang yang manis senyumannya? Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata "Inna lillahi wainna illaihi rajiuun." Lalu sambil berkata,"Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini", sambil mengukir senyuman.[senyumlah walau diri anda disakiti...] Siapakah orang yang kaya? Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak lupa akan kenikmatan dunia yang sementara ini.[bukan yang ada duit bejuta2..tp x reti nak menderma dan membantu orang lain..dan yang penting bukan orang yang jual roti kaya..hehe] Siapakah orang yang miskin? Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk-numpukkan harta.[bersyukur la apa yang ada..asal boleh hidup..sudah..hehe] Siapakah orang yang rugi? Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan. Siapakah orang yang paling cantik? Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik.[bukan hanya pada paras rupa..tapi akhlak lagi penting..adakah korang termasuk golongan ini??lu fikirlah sendiri..hehe] Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas? Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal-amal kebaikan di mana kuburnya akan di perluaskan saujana mata memandang.[bukan orang yang duduk rumah banglo 8 tingkat..hehe] Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit? Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya. Siapakah orang yang mempunyai akal? Orang yang mempunyai akal adalah orang-orang yang menghuni syurga kelak kerana telah mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari siksa neraka. Siapakah org yg KEDEKUT ? Orang yg kedekut ialah org yg membiar artikel ini begitu sahaja, malah dia tidak menyampaikan pula pada org lain.[kalau nak sampaikan lagi bagus..up2u..hehe..dapat pahala..tiada paksaan dalam islam kan?]

5 comments:

––––•(-•Oº°‘¨ ie3za ¨‘°ºO•-)•–––– said...

saye yg baik2 jek hehehe :)

Deen said...

mane tau ni..hehe
igt org yg paling cantik..haha

Anonymous said...

Good day !.
might , probably very interested to know how one can manage to receive high yields .
There is no need to invest much at first. You may start to receive yields with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you need
The firm incorporates an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

It is based in Panama with offices around the world.
Do you want to become really rich in short time?
That`s your chance That`s what you desire!

I`m happy and lucky, I began to get real money with the help of this company,
and I invite you to do the same. If it gets down to select a proper companion utilizes your money in a right way - that`s it!.
I make 2G daily, and my first deposit was 1 grand only!
It`s easy to start , just click this link http://oguqamiri.100megsfree5.com/ohujysa.html
and lucky you`re! Let`s take this option together to become rich

Deen said...

ape jadah ni..
lantak ko la labu..

Anonymous said...

Good day, sun shines!
There have been times of troubles when I didn't know about opportunities of getting high yields on investments. I was a dump and downright pessimistic person.
I have never imagined that there weren't any need in large initial investment.
Now, I feel good, I started take up real income.
It gets down to select a correct partner who uses your funds in a right way - that is incorporate it in real business, and shares the income with me.

You can ask, if there are such firms? I have to tell the truth, YES, there are. Please get to know about one of them:
http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]

Post a Comment

Ade beran? tinggalkan komen anda.

I Will Follow You

Blog Widget by LinkWithin