Apr 24, 2009

warkah buat hawa

salam..emm..lama x update blog ni.yela busy final exam..ni pun nak tenangkan fikiran jap...hehe..dah bersarang semut dah ni..huhu..entri ni sesaja je nak publish...terbaca kat buletin friendster..macam best je..buatlah renungan ya..bukan untuk HAWA seorang..hehe..untuk kaum HAWA la ya..sengihnampakgigi HAWA , andai engkau masih remaja, jadilah anak yg solehah bt kedua ibubapamu, andai engkau sudah bersuami, jadilah isteri yang meringankan beban suamimu, andai engkau masih ibu, didiklah anakmu sehingga dia tidak gentar memperjuangkan ad-din ALLAH... HAWA, andai engkau belum berkahwin, janganlah kau risau jodohmu, ingatlah janji tuhan kita, wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik. Jangan dimulakan sebuah pertemuan dengan lelaki yang bukan muhrimmu, kerana aku khuatir dari mata jatuh ke hati, maka lahirnya senyuman maka tercetusnya salam sekaligus disusuli dengan pertemuan, takut lahirnya nafsu kejahatan yang menguasai diri...fikir HAWA, lelaki yang baik tidak melihat pada paras rupa, lelaki yang soleh tidak memilih wanita melalui keayuannya, lelaki yang warak, tidak menilai wanita melalui kemanjaannya serta kemampuannya mengoncang iman lelaki, tetapi, lelaki yang baik akan menilai wanita melalui akhlaknya, peribadinya, dan yang paling penting pegangan agamanya. Lelaki yang baik juga tidak menginginkan pertemuan dengan wanita yang bukan muhrimnya, kerana dia takut memberi kesempatan kepada syaitan untuk mengodanya, lelaki yang warak juga, tidak mahu bermain cinta kerana dia tahu apa matlamat dalam sebuah pertemuan lelaki dan wanita, yakni sebuah perkahwinan. Oleh itu HAWA, jagalah pandanganmu, awasilah auratmu, peliharalah akhlakmu, kuatkan pendirianmu. Andai ditakdirkan tiada cinta daripada adam untukmu, cukuplah hanya cinta ALLAH, yang memenuhi dan menyinari kekosongan jiwamu, biarlah hanya cinta daripada kedua ibu bapamu yang memberi hangatan kebahagiaan buat dirimu, cukuplah sekadar cinta adik beradik, serta keluarga yang membahagiakan dirimu. HAWA, cintailah ALLAH dikala susah dan senang kerana kau akan memperolehi cinta daripada insan yang juga menyintai ALLAH. Cintailah kedua ibu bapamu kerana kau akan perolehi keredhaan ALLAH, cintailah keluargamu kerana kau tidak akan jumpa cinta yang bahagia selain daripada cinta keluarga. Janganlah sesekali tangan yang mengoncangkan dunia, juga mengoncangkan iman lelaki..>takbole TUNDUKKAN PANDANGANMU… WASSALAM WBT… nota kaki : bila la nak ada warkah untuk adam pulak..sape ada??sila beritahu..hehesengihnampakgigi

17 comments:

sharamli said...

erm..tq 4 diz..
;)

d|n said...

hehe..wc..
br publish da komen da..huhu :f

––––•(-•Oº°‘¨ ie3za ¨‘°ºO•-)•–––– said...

errmmm..

ADAM x de ke..!

grrrr...

diskriminasi! hahaha

d|n said...

haha..ntah la...
ADAM punye ak x jmpe pn..
mcm xd je..hehe
ke HAWA yg lom watkan utk ADAM kot..
2 pasal la x d ag..haha

-WaN- said...

hoho bagus2..sebagai ADAM,aku setuju dgn warkah utk HAWA ni..
untuk ADAMnye takde ke?

d|n said...

haha..2 la ak ngh carik la ni..
kena tanye HAWA la ya..
mane tau dyorg br nk wat..hehe :s

mumu said...

wah suke bace:)

d|n said...

suke bace je ke??
jgn lupe amlkn lak..hehe :D

vultures said...

artikel yang bagus..lagi bagus kalau ko post info &tutorial yang berkaitan dgn komputer..(dlm b.melayu supaya mudah orang faham)..kata budak comp. engineer...hrp cadangan ni dipertimbangkan.
nanti mesti ramai msk blog ko sb benda mcm2 ni biasa enlish je..tup3 ko buat dlm bm..

farhana said...

haha bagus2..nape tak buat entry untuk kaum adam?
hoho :D
entry ni bermakna bagiku
tq!

d|n said...

vultures...
tgu ak degre la dl br leh wat..haha
kos ak lom blaja lg psl komp.
br basic la..same ngn dak2 len..1st yer lg..
insyaAllah..ak akn cube eh..
tq bg cdgn..huhu

d|n said...

farhana....
em..rasenye..ko wat la plak..
entry tuk adam..ak da wat tuk hawa..haha
k2..wc..arap dpt amlkn walopn skt..hehe

anak laut said...

salam....ziarah...

ajal, maut, jodoh pertemuan, semuanya di tangan tuhan...nice blog..

d|n said...

anak laut...
erm..btul3..:o
tq anak laut..hehe

muhamad lukman said...

alhamdulillah akhirnya dapat ku baca kedua-dua warkah..x lain x bukan sbg peringatan untuk kita sbnrnya..bukan sekadar seronok memberi komen..
sekiranya tertanya-tanya warkah untuk adam, antum bley cek kat website iluv islam..this is the hyperlink http://www.iluvislam.com/v1/readarticle.php?article_id=1855

d|n said...

oo ade gak ke..hehe
igt x d..tq bgtau..
nt ana(bkn farhana..hehe) publish kt cni..
and credit 2 u..

lin said...

視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,色情

Post a Comment

Ade beran? tinggalkan komen anda.

I Will Follow You

Blog Widget by LinkWithin